افزایش بازدید یوتیوب: چگونه ویدئوهای یوتیوب در سال 2019 رتبه بندی میشوند؟
در این مقاله قصد داریم به شما دقیقاً نحوهی رتبه بندی فیلمهای یوتیوب و روشهای افزایش بازید یوتیوب را نشان دهیم.
در حقیقت این فرایند دقیقی است که) Brian Deanمتخصص سئو و بنیانگذار سایت backlinko) برای رشد کانال یوتیوب خود به 188300 بازدید در هرماه استفاده کرده است. با آموزش سئو برای youtube با ما همراه باشید.
اگر به دنبال پیدا کردن روشی برای بازدید و عضو بیشتر کانال یوتیوب خود هستید، این آموزش برای شما حتماً جذاب خواهد بود.
به گفته برایان وقتی او برای اولین بار کانال یوتیوب خود را راهاندازی کرد، هرگونه تلاشی برای بدست آوردن بازدید بیشتر انجام داد که در حال حاضر توانسته ویدئوهای خود را در صدر کلمات کلیدی در حوزه سئو قرار دهد.
او توانسته با استفاده از بهبود رتبه بندی جستجوی یوتیوب بازدید ویدئوهای خود را به 188300 بازدید و 6200 مشترک بدست آورد.
گام اول: تحقیق در مورد کلید واژههای یوتیوب
برای پیدا کردن یک ویدئو در یوتیوب باید از قسمت جستجو، کلمه کلیدی مورد را وارد نمود تا نتایجی که مربوط به آن کلمه کلیدی هستند، نمایش داده شوند.
در اینجا نحوه یافتن کلمات کلیدی که توسط بازدیدکنندگان جستجو میشود، آورده شده است:
ابتدا لیستی از کلمات کلیدی خود ایجاد کنید.
اولین قدم شما تهیه لیستی از کلمات کلیدی بالقوه است. سپس در مرحله بعدی یاد خواهید گرفت که بهترین کلمات کلیدی شما کدام هستند.
یکی از روشهای پیدا کردن کلمات کلیدی، استفاده از جستجوی پیشنهادی یوتیوب است.
یوتیوب مجموعهای از کلمات کلیدی مربوط به آنچه را که تایپ کردهاید را به شما ارائه میدهد.
این عبارات در واقع کلماتی هستند که کاربران در یوتیوب تایپ میکنند.
همچنین میتوانید به صفحه ویدئوهای محبوب بروید و از کلمات کلیدی آنها برای ویدئو خود استفاده نمایید.
همانطور که میدانید، بهینه سازی کلمه کلیدی جزء اصلی سئو یوتیوب است. پس اگر ویدئویی بازدید بالایی داشته باشد، به احتمال زیاد آن ویدئو یا یک کلمه کلیدی محبوب، بهینه شده است.
در قسمت most popular میتوانید محبوبترین ویدئوها را ببیند.
برای پیدا کردن کلمات کلیدی در ویدئوهای محبوب، کافیست به عنوان، توضیحات و برچسبهای ویدئو را بررسی کنید.
برای دیدن برچسبهای یک ویدئو، افزونه vidIQ chrome را توصیه میکنیم. همچنین میتوانید برخی از کلمات کلیدی را قسمت گزارش یوتیوب: traffic source: youtube search پیدا کنید.
در این جستجوها شما به کلمات کلیدی برخورد خواهید کرد که تا به حال به آن فکر نکردهاید.
انتخاب بهترین کلمات کلیدی
اکنون که لیست بزرگی از کلمات کلیدی را ایجاد کردهاید، زمان آن رسیده است که بهترین مورد را از لیست خود انتخاب نمایید.
ابتدا باید هدف خود را در کلمات کلیدی کم رقابت قرار دهید. اگر کانال یوتیوب شما تازه تاسیس باشد و مشترکین کمی داشته باشید با انتخاب کلمات کلیدی رقابتی، ویدئوی شما در بین خروارهای ویدئوهای دفع میشود.
کلمه کلیدی کم رقابت را انتخاب کنید و سپس گزینه About results بزنید. این اعداد تعداد کل فیلمهای یوتیوب در این رابطه را نشان میدهد. هرچه این تعداد بیشتر باشد، آن کلمه یک کلید واژه رقابتی است.
جستجوی کلمه کلیدی در گوگل
اگر بتوانید ویدئوی خود را در رتبه بندی گوگل قرار دهید، بازدید ویدئو شما 2 تا 5 برابر بیشتر میشود.
به طور کلی، گوگل تمایل دارد ویدئوهایی را در نتایج جستجوی خود نشان دهد که از کلمات کلیدی زیر استفاده کرده باشند:
- عباراتی که با چگونه شروع میشوند.( چگونه + کلمه کلیدی)
- بررسی، مرور و خلاصه مطالب
- آموزشی
- مطالب ورزشی
- ویدئوهای سرگرم کننده و طنز
اگر ویدئوی شما از نظر گوگل نیز با اهمیت باشد، علاوه بر اینکه کاربران فقط از طریق یوتیوب آن را جستجو کنند، از طریق گوگل نیز میتوانند به ویدئوی دلخواهشان دسترسی پیدا کنند.
برای پیدا کردن کلمات محبوب در گوگل، کافیست یکی از کلماتی را در لیست خود ایجاد کردهاید را در گوگل جستجو کنید و بررسی کنید که آیا ویدئوی در یوتیوب دارد یا خیر؟
به همین راحتی!
در مرحله بعدی باید در نظر داشته باشید که این کلمه حداقل 100 تا 1000 جستجو در ماه در گوگل داشته باشد. با استفاده از ابزار google keyword planner میتوان این اطلاعات را پیدا کرد.
بیشتر بخوانید: آموزش سئو سایت، معرفی الگوریتم های اصلی گوگل
گام دوم: فیلمی با کیفیت بالا در یوتیوب منتشر کنید
اگر به دنبال کسب رتبه در یوتیوب هستید، باید افراد را در تماشای ویدئوی خود نگه دارید. میزان تماشای ویدئوی شما توسط افراد، نمایانگر میزان جذب مخاطب است.
گام سوم: نظرات ویدئو
وقتی کاربران از ویدئویی لذت بردهاند، نظرات خود را در زیر ویدئو بیان میکنند. در بررسیهای انجام شده با 1.3 میلیون جستجو، به این نتیجه رسیدهایم که نظرات کاربران تاثیر بالایی در بازدید ویدئو و جستجوی بهتر آن دارد. بنابرین ببیندگان را تشویق به گذاشتن نظر کنید.
گام چهارم: مشترکین بیشتر
اگر شخصی پس از مشاهده ویدئویی در کانال شما عضو شود، این بدین معناست که ویدئوی شما کاملاً او را شگفت زده کرده است. بهترین راه برای اضافه کردن مشترکین بیشتر در یوتیوب این است که به طور جدی از بینندگان خود بخواهید که عضو کانال شما شوند.
گام پنجم: اشتراک گذاری ویدئو
چند نفر ویدئوی شما را در شبکههای اجتماعی دیگر مانند توییتر، فیسبوک و ... به اشتراک میگذارند؟ وقتی کاربران ویدئویی را که میپسندند را در شبکههای دیگر به اشتراک میگذارند، یوتیوب متوجه اهمیت آن ویدئو میشود. بنابراین این مورد هم در تعین رتبه موثر است.
گام ششم: نرخ کلیک (CTR)
اگر کاربری با جستجوی یک کلمه کلیدی به چندین ویدئو برخورد کند و بین آنها ویدئوی یوتیوب شما را کلیک کنید، پس یوتیوب متوجه میشود که کانال و ویدئوی شما با اهمیت است.
گام هفتم: ویدئوهای طولانی
به طور کلی میتوان گفت، ویدئوهایی که طولانیتر هستند، رتبه بهتری را در یوتیوب دریافت کردهاند.
گام هشتم: عنوان و توضیحات ویدئو
عنوان ویدئوی برای کسب رتبه بهتر در یوتیوب توصیه میشود که حداقل 5 کلمه داشته باشد و بهتر است کلمه کلیدی در ابتدای عنوان آورده شود.
توضیحات ویدئو، یکی دیگر از موارد مهم است. توضیحات شما به یوتیوب و گوگل کمک میکند که زمینه ویدئوی شما را راحت تر درک کند.
دستورالعملهایی برای توضیحات یوتیوب:
کلمه کلیدی خود را در 25 کلمه اول بنویسید.
حداقل 250 کلمه درتوضیح ویدئو بیان کنید.
2 تا 4 بار از کلمه کلیدی استفاده کنید.