تکنولوژی برتر

مجله ای برای علاقه مندان به دنیای تکنولوژی و فناوری اطلاعات

تکنولوژی برتر

مجله ای برای علاقه مندان به دنیای تکنولوژی و فناوری اطلاعات

تکنولوژی برتر
طبقه بندی موضوعی

چگونه متخصص سئو شویم؟

دوشنبه, ۱۰ خرداد ۱۴۰۰، ۰۳:۳۶ ب.ظ

یک سئوکار ماهر دقیقاً چه دانشی دارد؟

همانطور که گفتیم موتورهای جستجو با توجه به پارامترهای مختلف، الگوریتم خاصی دارند که سایت‌ها را رتبه‌بندی می‌کنند.

بنابراین یک سئوکار باید با این پارامترها، نحوه رتبه‌دهی و طرز کار موتورهای جستجو به خوبی آشنا باشد.

البته موتورهای جستجو معمولاً نحوه کار این الگوریتم‌ها را افشا نمی‌کنند و ما با تعداد کمی از این پارامترها آشنایی داریم. با این حال سئوکار باید تا جای ممکن با آن‌ها آشنا باشد. در ادامه با جزئیات بیشتری به دانش و توانمندی‌های شخصی که در حوزه سئو کار می‌کند، خواهیم پرداخت.

اگر قصد فعالیت در حوزه سئو را دارید و می‌خواهید سفارش سئو بگیرید باید دانشی کلی در مورد نحوه کار موتورهای جستجو و همچنین جزئیاتی در مورد بهینه‌ سازی سایت بدانید در ادامه به این دو حوزه خواهیم پرداخت.

دانش کلی در مورد نحوه کار موتورهای جستجو:

یک متخصص SEO می‌داند که موتورهای جستجو قصد دارند وقتی کاربری عبارتی را جستجو کرد، بهترین نتیجه ممکن را به او نشان دهند. به هرحال کاربران به نوعی مشتریان موتورهای جستجو هستند و اگر جواب سوالات و جستجوهای خود را پیدا نکنند – یا به سختی پیدا کنند – میل کمتری به جستجو پیدا خواهند کرد.

۳ نکته محوری در نحوه کار گوگل باید مد نظر قرار گیرد:

  • محتوای سایت باید کاملا مرتبط با جستجوی کاربران باشد.

یک سئوکار باید بداند که افراد چرا عبارات و سوالات خاصی را در اینترنت جستجو می‌کنند. به عنوان مثال کسی که نحوه «ساخت ماسک در خانه» را جستجو می‌کند، به دنبال خرید آن نیست بلکه به دنبال مقاله‌ای است که از طریق آن بتواند ماسک بسازد. بنابراین اگر تولید کننده محتوا قصد دارد برای عبارت «نحوه ساخت ماسک در خانه» رتبه بگیرد باید مطلبی مرتبط با آن را ایجاد کند.

  • سایت‌های قدرتمند و معتبر در اولویت هستند.

بحث قدرت و اعتبار یک سایت بیشتر مرتبط با قدمت سایت و بک ‌لینک‌هایی است که از سایت‌های دیگر دریافت کرده است. این بک‌لینک‌ها به منزله تاییدیه‌هایی برای یک سایت می‌باشند. کمیت و کیفیت بک‌لینک‌ها اهمیت‌ ویژه‌ای دارد. لینک گرفتن از سایت‌های مشکوک یا جریمه شده توسط گوگل می‌تواند پیامدهای بدی برای یک سایت داشته باشد. از سوی دیگر لینک گرفتن از سایت‌های معتبری که موضوعشان مرتبط با سایت شماست می‌تواند به رشد شما بسیار کمک کند.

  • مطالب یک سایت باید شایستگی حضور در رتبه‌های برتر را داشته باشند.

یک سئوکار می‌داند که صرف اینکه یک مطلب مرتبط با جستجوی کاربر ایجاد کند، کافی نیست. یادآوری می‌کنیم که گوگل قصد دارد بهترین محتوا را به کاربر نشان دهد بنابراین محتوای شما برای قرارگیری در رتبه اول، باید از مقالات مشابه شایسته‌تر باشد. مثلا در مورد مقاله نحوه ساخت ماسک در خانه باید مقاله‌ای جامع بنویسید که کاربران با خواندن آن دیگر نیاز به خواندن مقاله‌ای دیگر نداشته باشند و به هدفشان برسند.

از سوی دیگر یک متخصص سئو علاوه بر ایجاد یک محتوای با کیفیت، باید کاری کند که کاربران به راحتی از آن استفاده کنند. به عنوان مثال اگر یک مقاله عالی داشته باشید ولی کاربران در موبایل نتوانند آن را به خوبی بخوانند این مقاله شایسته قرار گیری در رتبه یک را نخواهد بود.

 

 

 

منبع : https://seodo.agency/blog/who-is-an-seo-expert

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی