تکنولوژی برتر

مجله ای برای علاقه مندان به دنیای تکنولوژی و فناوری اطلاعات

تکنولوژی برتر

مجله ای برای علاقه مندان به دنیای تکنولوژی و فناوری اطلاعات

تکنولوژی برتر
طبقه بندی موضوعی

۴ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

۱۰
خرداد

کی از اجزای مهم هر سایت خوب و کاملی، داشتن بردکرامب  است. شاید برای شما هم سوال پیش آمده باشد که بردکرامب چیست ؟ و چه تاثیری در سایت دارد؟ بردکرامب‌ها فقط به کاربران سایت شما نمی‌گویند که در کدام صفحه قرار دارند، آن‌ها همچنین به گوگل کمک می‌کنند تا متوجه شود که سایت شما چگونه ساختاری دارد. برای اینکه بیشتر با مفهوم راهنمای ناوبری سایت آشنا شویم و بدانیم چرا در بهینه سازی سایت مهم است؛ با هم بررسی می‌کنیم که بردکرامب چیست و چگونه کار می‌کند.

 

بردکرامب چیست؟

بردکرامب عبارتی است که معمولا در قسمت بالای صفحه وب قرار می‌گیرد و به کاربر نشان می‌دهد که در کدام صفحه قرار دارد. به عبارت دیگر مسیر رسیدن به این صفحه را نشان می‌دهد. برای مثال مسیر صفحه افزونه‌های سئو در سایت Yoast اینگونه است:

 

Home > WordPress Plugins > Yoast SEO for WordPress
 

 

با یک نگاه به بردکرامب متوجه خواهید شد که در کجا قرار دارید. هر قسمتی از این مسیر قابل کلیک کردن است و هر قسمتی در نهایت به صفحه اصلی منتهی می‌شود.

با یک نگاه به بردکرامب متوجه خواهید شد که در کجا قرار دارید. هر قسمتی از این مسیر قابل کلیک کردن است و هر قسمتی در نهایت به صفحه اصلی منتهی می‌شود.

اما بردکرامب چیست و چرا اینگونه نام گرفت؟ چرا این عبارت راهنما را بردکرامب می‌نامند؟ وقتی که هانسل و گرتل (شخصیت‌های یک داستان) به میان جنگل رفتند، هانسل تکه‌های نان را روی زمین می‌ریخت تا مسیر بازگشت به خانه را گم نکنند و این باعث شد تا بعدها الگویی در طراحی وب سایت باشد و در وب سایت نیز این کلمه استفاده شود تا مسیر صفحات منتهی به صفحه اصلی مشخص باشد.

بردکرامب یواستمسیر راهنما همچنین در صفحه نتایج جستجوی گوگل نیز پدیدار می‌شود و شما می‌توانید از مزیت‌های این مورد با استفاده از افزونه Yoast یا اضافه کردن فرم اطلاعات ساختاریافته2 به سایت خود بهره ببرید.

بردکرامب در صفحه نتایج گوگل به کاربران کمک می‌کنند تا با یک نگاه کلی به سادگی متوجه شوند که این صفحه در کجای سایت شما قرار دارد. افزونه Yoast SEO به صورت اتوماتیک دیتای ساختار یافته لازم را با فرمت JSON-LD جهت نمایش بردکرامب به سایت شما اضافه می‌کند.
کافیست که به منوی تنظیمات داخل این افزونه بروید سپس می‌توانید که کدهای مربوطه را مشاهده کنید. اگرچه گاهی لازم است که قطعه کدی را به صورت دستی به قالب خود نیز اضافه کنید.

 

 

برای مطالعه مقاله کامل بردکرامب به لینک زیر در سایت سئودو مراجعه نمایید:

https://seodo.agency/blog/breadcrumbs-seo

 

۱۰
خرداد

یک سئوکار ماهر دقیقاً چه دانشی دارد؟

همانطور که گفتیم موتورهای جستجو با توجه به پارامترهای مختلف، الگوریتم خاصی دارند که سایت‌ها را رتبه‌بندی می‌کنند.

بنابراین یک سئوکار باید با این پارامترها، نحوه رتبه‌دهی و طرز کار موتورهای جستجو به خوبی آشنا باشد.

البته موتورهای جستجو معمولاً نحوه کار این الگوریتم‌ها را افشا نمی‌کنند و ما با تعداد کمی از این پارامترها آشنایی داریم. با این حال سئوکار باید تا جای ممکن با آن‌ها آشنا باشد. در ادامه با جزئیات بیشتری به دانش و توانمندی‌های شخصی که در حوزه سئو کار می‌کند، خواهیم پرداخت.

اگر قصد فعالیت در حوزه سئو را دارید و می‌خواهید سفارش سئو بگیرید باید دانشی کلی در مورد نحوه کار موتورهای جستجو و همچنین جزئیاتی در مورد بهینه‌ سازی سایت بدانید در ادامه به این دو حوزه خواهیم پرداخت.

دانش کلی در مورد نحوه کار موتورهای جستجو:

یک متخصص SEO می‌داند که موتورهای جستجو قصد دارند وقتی کاربری عبارتی را جستجو کرد، بهترین نتیجه ممکن را به او نشان دهند. به هرحال کاربران به نوعی مشتریان موتورهای جستجو هستند و اگر جواب سوالات و جستجوهای خود را پیدا نکنند – یا به سختی پیدا کنند – میل کمتری به جستجو پیدا خواهند کرد.

۳ نکته محوری در نحوه کار گوگل باید مد نظر قرار گیرد:

  • محتوای سایت باید کاملا مرتبط با جستجوی کاربران باشد.

یک سئوکار باید بداند که افراد چرا عبارات و سوالات خاصی را در اینترنت جستجو می‌کنند. به عنوان مثال کسی که نحوه «ساخت ماسک در خانه» را جستجو می‌کند، به دنبال خرید آن نیست بلکه به دنبال مقاله‌ای است که از طریق آن بتواند ماسک بسازد. بنابراین اگر تولید کننده محتوا قصد دارد برای عبارت «نحوه ساخت ماسک در خانه» رتبه بگیرد باید مطلبی مرتبط با آن را ایجاد کند.

  • سایت‌های قدرتمند و معتبر در اولویت هستند.

بحث قدرت و اعتبار یک سایت بیشتر مرتبط با قدمت سایت و بک ‌لینک‌هایی است که از سایت‌های دیگر دریافت کرده است. این بک‌لینک‌ها به منزله تاییدیه‌هایی برای یک سایت می‌باشند. کمیت و کیفیت بک‌لینک‌ها اهمیت‌ ویژه‌ای دارد. لینک گرفتن از سایت‌های مشکوک یا جریمه شده توسط گوگل می‌تواند پیامدهای بدی برای یک سایت داشته باشد. از سوی دیگر لینک گرفتن از سایت‌های معتبری که موضوعشان مرتبط با سایت شماست می‌تواند به رشد شما بسیار کمک کند.

  • مطالب یک سایت باید شایستگی حضور در رتبه‌های برتر را داشته باشند.

یک سئوکار می‌داند که صرف اینکه یک مطلب مرتبط با جستجوی کاربر ایجاد کند، کافی نیست. یادآوری می‌کنیم که گوگل قصد دارد بهترین محتوا را به کاربر نشان دهد بنابراین محتوای شما برای قرارگیری در رتبه اول، باید از مقالات مشابه شایسته‌تر باشد. مثلا در مورد مقاله نحوه ساخت ماسک در خانه باید مقاله‌ای جامع بنویسید که کاربران با خواندن آن دیگر نیاز به خواندن مقاله‌ای دیگر نداشته باشند و به هدفشان برسند.

از سوی دیگر یک متخصص سئو علاوه بر ایجاد یک محتوای با کیفیت، باید کاری کند که کاربران به راحتی از آن استفاده کنند. به عنوان مثال اگر یک مقاله عالی داشته باشید ولی کاربران در موبایل نتوانند آن را به خوبی بخوانند این مقاله شایسته قرار گیری در رتبه یک را نخواهد بود.

 

 

 

منبع : https://seodo.agency/blog/who-is-an-seo-expert

 

۱۰
خرداد

برای کمک به افزایش بازدیدهای پست‌های وبلاگی و صفحات داخلی سایت، باید از سئو داخلی استفاده کنید تا موتورهای جستجو را جذب کرده و به آن‌ها کمک کنید تا محتوایتان را بفهمند، تشخیص دهند و رتبه بندی کند.

ما یک چک لیست سئو داخلی تهیه کرده‌ایم تا در این فرایند کمک حال شما باشد. به این شکل، هرگز فرصت‌های پیش رو برای بهینه سازی سایت و صفحات وب یا پست‌های وبلاگی خود را از دست نمی‌دهید.

سئو داخلی چیست؟

سئو داخلی یعنی فرایند بهینه سازی محتوای تک تک صفحات برای کسب رتبه بهتر در جستجو و کسب بازدیدهای مرتبط. این فرایند شامل تاکتیک‌هایی است که به یک صفحه داخلی سایت کمک می‌کنند تا برای یک کلمه کلیدی هدف رتبه بالایی کسب کند.

درست است که سئو داخلی مربوط به بهینه سازی محتوای صفحات داخلی است، اما انواع دیگر سئو وب سایت نیز به آن کمک می‌کنند. ممکن است سئو داخلی به تنهایی برای اینکه صفحه‌ای رتبه بالا کسب کند، کافی نباشد. اگر می‌خواهید صفحه محتوایتان رتبه مناسبی کسب کند به استراتژی سئوی خارجی و سئوی تکنیکال نیز نیاز دارید تا کمک کنند سایت تان به صورت کلی برای موتورهای جستجو جذاب تر به نظر برسد.

در ادامه این مطلب با چک لیست سئو داخلی 33 مرحله ای آشنا خواهید شد.

 

چک لیست سئو داخلی 33 مرحله‌ای

پیش از انتشار هر پست یا صفحه جدید در سایت‌تان از این فهرست اقدامات سئو استفاده کنید. همچنین می‌‌توانید از این چک لیست استفاده کنید و محتواهایی را که قبلاً منتشر کرده اید را بررسی کنید.

 

 

برای مطالعه چک لیست 33 مرحله ای سئو داخلی میتوانید لینک زیر را مطالعه نمایید:

https://seodo.agency/blog/on-page-seo-checklist

۱۰
خرداد

استفاده از روش سئو کلاه سیاه ، همانند یک راه میانبر، نقش موثری در بهبود رتبه گوگل سایت و جذب بازدیدکنندگان بیشتر دارد. بهتر است که قبل از بکارگیری این روش‌ها، در مورد عواقب آن فکر کنید و تمام جوانب کار را بسنجید. تجربه نشان می‌دهد که ضرر استفاده از روش‌های کلاه سیاه بسیار بیشتر از منفعت‌شان می‌باشد و تاثیر منفی قابل ملاحظه‌ای در سئوی سایت شما خواهد داشت.

 

سئو کلاه سیاه چیست ؟

سئو کلاه سیاه به روش‌هایی اطلاق می‌شود که برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل ، ارتقا رتبه سایت در نتایج جستجو در یک موتور جستجو مانند گوگل مورد استفاده قرار می‌گیرند و به طور کلی، از دستورالعمل‌های تعریف شده در موتورهای جستجو پیروی نمی‌کنند. در استفاده از این روش‌ها، تلاش بر این است که موضوع جستجوی کاربر نادیده گرفته شود و با هر روش ممکن (از طریق گول زدن الگوریتم‌های جستجو گوگل و هر شیوه نامشخص ممکن) سایت مدنظر در لیست نتایج جستجو ظاهر شود.

مقایسه روش سئو کلاه سیاه و کلاه سفید

  • سئو کلاه سیاه : به جای پیروی از دستوالعمل‌های تعریف شده و قوانین موتورهای جستجو برای ارتقا رتبه سایت، مبانی این دستورالعمل‌ها استخراج می‌گردد تا سیستم رتبه‌بندی فریب داده شود و رتبه سایت ارتقا یابد.
  • سئو کلاه سفید : تعهد کامل و بی‌نقصی در پیروی از دستورالعمل‌های تعریف شده، توسط موتورهای جستجو، وجود دارد تا بتوان رتبه سایت را به درستی ارتقا داد.

در مدیریت برخی از سایت‌ها ترجیح داده می‌شود که به جای استفاده از سئو کلاه سفید و رعایت تمام اصول، روش‌های سئو کلاه سیاه به کار گرفته شود. ارزان بودن روش‌های سئو کلاه سیاه و بازدهی سریع آن‌ها، از جمله دلایلی هستند که هر فردی را وسوسه می‌کنند تا دست به این قمار بزند و با فریب دادن الگوریتم‌های سئو ، میزان بازدید از سایت خود را افزایش دهد.

ذکر این نکته خالی از لطف نیست که بکارگیری روش‌های سئو کلاه سیاه، نتایج مطلوب را در کوتاه مدت به ارمغان می‌آورد ولی آثار مخرب آن، در رتبه‌بندی موتورهای جستجو، بسیار بیشتر است و در یک بازه بلند مدت نمایان می‌شود

ادامه مطلب را در سایت سئودو بخوانید:

منبع: https://seodo.agency/blog/black-hat-seo