تکنولوژی برتر

مجله ای برای علاقه مندان به دنیای تکنولوژی و فناوری اطلاعات

تکنولوژی برتر

مجله ای برای علاقه مندان به دنیای تکنولوژی و فناوری اطلاعات

تکنولوژی برتر
طبقه بندی موضوعی

۲ مطلب در مرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

۱۳
مرداد

برای کمک به افزایش بازدیدهای پست‌های وبلاگی و صفحات داخلی سایت، باید از سئو داخلی استفاده کنید تا موتورهای جستجو را جذب کرده و به آن‌ها کمک کنید تا محتوایتان را بفهمند، تشخیص دهند و رتبه بندی کند.

ما یک چک لیست سئو داخلی تهیه کرده‌ایم تا در این فرایند کمک حال شما باشد. به این شکل، هرگز فرصت‌های پیش رو برای بهینه سازی seo و صفحات وب یا پست‌های وبلاگی خود را از دست نمی‌دهید.

 

سئو داخلی چیست؟

سئو داخلی یعنی فرایند بهینه سازی محتوای تک تک صفحات برای کسب رتبه بهتر در جستجو و کسب بازدیدهای مرتبط. این فرایند شامل تاکتیک‌هایی است که به یک صفحه داخلی سایت کمک می‌کنند تا برای یک کلمه کلیدی هدف رتبه بالایی کسب کند.

درست است که سئو داخلی مربوط به بهینه سازی محتوای صفحات داخلی است، اما انواع دیگر سئوی وب سایت نیز به آن کمک می‌کنند. ممکن است سئو داخلی به تنهایی برای اینکه صفحه‌ای رتبه بالا کسب کند، کافی نباشد. اگر می‌خواهید صفحه محتوایتان رتبه مناسبی کسب کند به استراتژی سئوی خارجی و سئوی تکنیکال نیز نیاز دارید تا کمک کنند سایت تان به صورت کلی برای موتورهای جستجو جذاب تر به نظر برسد.

در ادامه این مطلب با چک لیست سئو داخلی 33 مرحله ای آشنا خواهید شد.

 

چک لیست سئو داخلی 33 مرحله‌ای

پیش از انتشار هر پست یا صفحه جدید در سایت‌تان از این فهرست اقدامات سئو استفاده کنید. همچنین می‌‌توانید از این چک لیست استفاده کنید و محتواهایی را که قبلاً منتشر کرده اید را بررسی کنید.

 

  1. تحقیق کلمات کلیدی انجام دهید تا کلمات کلیدی برتر را پیدا کنید

سئو داخلی از پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی برای یک صفحه محتوای بخصوص آغاز می‌شود. بهترین کلمه کلیدی عبارت یا واژه ای است که:

  • با موضوع اصلی یا درونمایه محتوا مرتبط باشد. کلمه کلیدی باید توضیح دقیقی از محتوای شما باشد.
  • مخاطب هدف مرتباً آن را جستجو کند. میزان جستجو برای کلمه کلیدی باید آنقدر زیاد باشد که از سوی بازار هدف ایده آل، بازدیدکننده را جذب سایت کند.
  • درون محدوده قدرت رقابتی شما قرار گیرد. سایت باید آنقدر اعتبار4 داشته باشد که بالاتر از سایت‌هایی قرار بگیرد که پیش از این برای آن کلمه کلیدی در رتبه‌های بالا قرار دارند.

تحقیق کلمات کلیدی در چک لیست سئوی داخلی

  1. برای محتوای خود تنها یک کلمه کلیدی اصلی انتخاب کنید

وقتی کلمه کلیدی خود را انتخاب کردید، آن را تنها برای یکی از صفحات محتوای سایتتان در نظر بگیرید. برای محتواهای جدید، تقویم محتوا ایجاد کنید و برای هر صفحه یک کلمه کلیدی هدف تعیین کنید.

 

  1. مطمئن شوید کلمه کلیدی هدف برای سایر محتواها در نظر گرفته نشده است

یک کلمه کلیدی اصلی هرگز نباید برای بیش از یکی از صفحات محتوای سایت در نظر گرفته شود. اگر یک کلمه کلیدی مشابه را برای بیش از یک صفحه در نظر بگیرید، ممکن است باعث مشکل ناکارآمدی کلمات کلیدی شود، که یعنی موتورهای جستجو متوجه نمی‌شود کدام صفحه مهم تر است و بنابراین هیچ یک از صفحات را در رتبه‌های بالا قرار نمی‌دهند. برای پیدا کردن چنین مشکلاتی در سایت می‌توانید از ابزارهای بررسی کننده محتوای تکراری6 استفاده کنید.

 

  1. برای محتوایتان سه تا پنج کلمه کلیدی مرتبط انتخاب کنید

کلمات کلیدی مرتبط، عبارات و واژه‌هایی هستند که مترادف کلمه کلیدی اصلی بوده یا از نظر معنایی با آن مرتبط هستند. گاهی از این کلمات کلیدی تحت عنوان کلمات کلیدی مرتبط (LSI) یا کلمات کلیدی نمایه سازی معنایی پنهان یاد می‌شود. با انجام تحقیق کلمات کلیدی سه تا پنج کلمه کلیدی مرتبط با کلمه کلیدی اصلی تان پیدا کنید.

 

  1. برای کلمه کلیدی خود برنامه محتوا ایجاد کنید

بعد از پیدا کردن کلمه کلیدی اصلی، یک برنامه محتوا ایجاد کنید که مشخص کند چطور از این کلمه کلیدی استفاده می کنید. مشخص کنید که آیا کلمه کلیدی باید در یک پست وبلاگی متناسب با زمان، محتوای همیشه سبز یا بدون تاریخ انقضا8 و یا در یک صفحه فرود9 مورد استفاده قرار گیرد. مشخص کنید که طول محتوا باید چقدر باشد و می‌خواهید که محتوا چطور به قیف فروشتان کمک کند.

  • محتوا را با هدف کاربر از جستجوی کلمه کلیدی هماهنگ کنید. محتوایی ایجاد کنید که با آنچه که کاربر در هنگام جستجو به دنبال آن است، متناسب باشد.
  • تصمیم بگیرید که محتوا را در قیف فروش خود جای دهید. از یک الگوی نقشه سفر مشتری استفاده کرده و محتوایی ایجاد کنید که با سطح مشخصی از قیف خرید متناسب باشد.
  • محتوایی ایجاد کنید که بهتر از رتبه فعلی محتوای شما باشد. محتواهایی را که در حال حاضر برای کلمه کلیدی‌تان در رتبه‌های بالا قرار دارند بررسی کنید. سعی کنید صفحه‌ای ایجاد کنید که ارزشمندتر باشد، نظم بهتری داشته باشد و حاوی اطلاعات دست اول باشد.

 

  1. عنوانی بنویسید که حاوی کلمه کلیدی اصلی باشد

عنوانی بنویسید که هم برای موتورهای جستجو و هم برای مخاطب جذاب باشد. با گنجاندن کلمه کلیدی اصلی در ابتدای عنوان، در خدمت موتورهای جستجو باشید و با نوشتن عناونی توصیفی اما مختصر و مفید که به خوانندگان بگوید چرا این محتوا ارزشمند است، در خدمت مخاطبین باشید.

 

  1. عنوان را در تگ H1 قرار دهید

عنوان را به صفحه خود اضافه کنید و آن را در تگ H1 قرار دهید. تگ H1 تکه ای کد HTML است که به موتورهای جستجو می‌گوید که این قسمت عنوان صفحه است و توضیح مهمی در مورد محتواست.

 

  1. بدنه محتوا را با بیش از 300 کلمه بنویسید

تعداد کلمات محتوا بسته به هدف صفحه و عمق موضوع متفاوت خواهد بود. اما بهترین روش این است که صفحاتی منتشر کنید که متن آن‌ها حداقل 300 کلمه باشد. در مواقع امکان حداقل 800 کلمه بنویسید، چرا که پست‌هایی با جزئیات بیشتر و دقیق‌تر، شانس بیشتری برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل را دارند.

محتوایی ایجاد کنید که دست اول باشد و از منابع دیگر کپی نشده باشد. از محتواهایی که قبلاً در سایت خودتان یا سایر سایت‌ها منتشر شده، کپی نکنید. اگر محتوا از سایت‌های دیگر کپی شده باشد موتورهای جستجو ممکن است سایت‌تان را جریمه کند یا صفحه‌تان را در رتبه‌بندی قرار ندهند.

 

 

 

منبع مقاله :

https://seodo.agency/blog/on-page-seo-checklist

۱۳
مرداد

شما با چند مورد از 200 فاکتور گوگل آشنا هستید؟ شاید شما هم بدانید که گوگل از ۲۰۰ فاکتور سئو برای سئوی وب سایت و رتبه‌بندی سایت‌ها در الگوریتم خود استفاده می‌کند. اما این‌ فاکتورها چه هستند؟ در این مقاله سعی کرده‌ایم لیست کاملی از این فاکتورها را برای شما جمع‌آوری کنیم. برخی از این عوامل اثبات‌ شده‌اند با اینکه بر سر برخی دیگر هنوز هم بحث وجود دارد.

بیایید بدون اتلاف وقت به خواندن 200 فاکتور گوگل بپردازیم.

  • فاکتورهای مربوط به دامنه
  • فاکتورهای مرتبط با صفحات
  • فاکتورهای مرتبط با سایت
  • فاکتورهای بک لینک
  • فاکتورهای تعامل با کاربر
  • قوانین خاص الگوریتم گوگل
  • علائم تجاری
  • فاکتورهای اسپم داخلی
  • فاکتورهای اسپم خارجی

در قسمت مقاله 200 فاکتور سئو با فاکتورهای مربوط به دامنه آشنا می‌شوید.

فاکتور سئو : فاکتورهای مربوط به دامنه

۱. قدمت دامنه

مت کاتز از گوگل بیان می‌کند که:

«تفاوت بین دامنه‌ای که ۶ ماه قدمت دارد و دامنه‌ای که یکسال قدمت دارد، واقعا خیلی نیست.»

به عبارت دیگر می‌توان گفت که گوگل از قدمت دامنه نیز استفاده می‌کند. اما این عامل یک فاکتور گوگل که خیلی مهم باشد، نیست.

۲. استفاده از کلمات کلیدی در دامنه

استفاده از کلمات کلیدی در دامنه، آنقدر که قبلا باعث بهبود سئو سایت می‌شده است دیگر اثر ندارد. با این حال داشتن کلمه کلیدی در دامنه همچنان می‌تواند سیگنال مرتبط بودن سایت با آن کلمه کلیدی را به گوگل ارسال کند.

۳. استفاده از کلمه کلیدی در واژه اول دامنه

دامنه‌هایی که با کلمه کلیدی مد نظر شروع می‌شوند امتیاز بیشتری نسبت به دامنه‌هایی دارند که از کلمات کلیدی در آن استفاده نشد است و یا به عنوان واژه اول در دامنه به کار نرفته است.

۴. مدت زمان ثبت دامنه

در Google Patent می‌خوانیم که:

«دامنه‌های ارزشمند اغلب برای مدت طولانی دامنه خود را تمدید می کنند و پول دامنه خود را پرداخت می‌کنند، در حالی که دامنه‌های بی ارزش به ندرت بیش از یکسال تمدید می‌شوند. بنابراین زمانی که یک دامنه در آینده منقضی می‌شود می‌تواند به عنوان فاکتوری برای ارزش یک سایت به کار گرفته شود.»

۵. استفاده از کلمات در ساب‌ دامنه‌ها

کارشناسان سئو در سایت Moz معتقدند که استفاده از کلمات کلیدی در ساب‌ دامنه‌ها می‌تواند باعث بهبود رتبه سایت شود.

استفاده از کلمات در ساب‌ دامنه‌ ها

۶. تاریخچه دامنه

سایت‌هایی که تغییرات ناگهانی در مالکیت و یا چندین بار سقوط رتبه را تجربه می‌کنند به گوگل سیگنال می‌دهند که تاریخچه سایت را پاک کند و تاثیر لینک‌هایی که به آن سایت داده شده است را خنثی کند. در برخی موارد خاص نیز، یک دامنه جریمه شده ممکن است جریمه‌اش برای مالک جدید نیز ادامه پیدا کند.

۷. استفاده از دامنه‌ای دقیقا مطابق با کلمه کلیدی

داشتن دامنه‌ای دقیقا مطابق با کلمه کلیدی که قصد دارید سایتتان در آن رتبه بگیرد می‌تواند کمی برای شما سودمند باشد. اما اگر مطالب بی‌کیفیتی در چنین سایتی قرار دهید ممکن است توسط به‌روزسانی EMD گوگل آسیب ببینید. چون بر اساس این به‌روزرسانی صرف داشتن دامنه‌ای مطابق با کلمه کلیدی برای رتبه گرفتن کافی نیست.

 

 

منبع : https://seodo.agency/blog/google-ranking-factors-1