تکنولوژی برتر

مجله ای برای علاقه مندان به دنیای تکنولوژی و فناوری اطلاعات

تکنولوژی برتر

مجله ای برای علاقه مندان به دنیای تکنولوژی و فناوری اطلاعات

تکنولوژی برتر
طبقه بندی موضوعی

بردکرامب چیست و برای سئو چه مزایایی دارد؟

دوشنبه, ۱۰ خرداد ۱۴۰۰، ۰۳:۳۹ ب.ظ

کی از اجزای مهم هر سایت خوب و کاملی، داشتن بردکرامب  است. شاید برای شما هم سوال پیش آمده باشد که بردکرامب چیست ؟ و چه تاثیری در سایت دارد؟ بردکرامب‌ها فقط به کاربران سایت شما نمی‌گویند که در کدام صفحه قرار دارند، آن‌ها همچنین به گوگل کمک می‌کنند تا متوجه شود که سایت شما چگونه ساختاری دارد. برای اینکه بیشتر با مفهوم راهنمای ناوبری سایت آشنا شویم و بدانیم چرا در بهینه سازی سایت مهم است؛ با هم بررسی می‌کنیم که بردکرامب چیست و چگونه کار می‌کند.

 

بردکرامب چیست؟

بردکرامب عبارتی است که معمولا در قسمت بالای صفحه وب قرار می‌گیرد و به کاربر نشان می‌دهد که در کدام صفحه قرار دارد. به عبارت دیگر مسیر رسیدن به این صفحه را نشان می‌دهد. برای مثال مسیر صفحه افزونه‌های سئو در سایت Yoast اینگونه است:

 

Home > WordPress Plugins > Yoast SEO for WordPress
 

 

با یک نگاه به بردکرامب متوجه خواهید شد که در کجا قرار دارید. هر قسمتی از این مسیر قابل کلیک کردن است و هر قسمتی در نهایت به صفحه اصلی منتهی می‌شود.

با یک نگاه به بردکرامب متوجه خواهید شد که در کجا قرار دارید. هر قسمتی از این مسیر قابل کلیک کردن است و هر قسمتی در نهایت به صفحه اصلی منتهی می‌شود.

اما بردکرامب چیست و چرا اینگونه نام گرفت؟ چرا این عبارت راهنما را بردکرامب می‌نامند؟ وقتی که هانسل و گرتل (شخصیت‌های یک داستان) به میان جنگل رفتند، هانسل تکه‌های نان را روی زمین می‌ریخت تا مسیر بازگشت به خانه را گم نکنند و این باعث شد تا بعدها الگویی در طراحی وب سایت باشد و در وب سایت نیز این کلمه استفاده شود تا مسیر صفحات منتهی به صفحه اصلی مشخص باشد.

بردکرامب یواستمسیر راهنما همچنین در صفحه نتایج جستجوی گوگل نیز پدیدار می‌شود و شما می‌توانید از مزیت‌های این مورد با استفاده از افزونه Yoast یا اضافه کردن فرم اطلاعات ساختاریافته2 به سایت خود بهره ببرید.

بردکرامب در صفحه نتایج گوگل به کاربران کمک می‌کنند تا با یک نگاه کلی به سادگی متوجه شوند که این صفحه در کجای سایت شما قرار دارد. افزونه Yoast SEO به صورت اتوماتیک دیتای ساختار یافته لازم را با فرمت JSON-LD جهت نمایش بردکرامب به سایت شما اضافه می‌کند.
کافیست که به منوی تنظیمات داخل این افزونه بروید سپس می‌توانید که کدهای مربوطه را مشاهده کنید. اگرچه گاهی لازم است که قطعه کدی را به صورت دستی به قالب خود نیز اضافه کنید.

 

 

برای مطالعه مقاله کامل بردکرامب به لینک زیر در سایت سئودو مراجعه نمایید:

https://seodo.agency/blog/breadcrumbs-seo

 

  • IT blog

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی